Cykloturistika v okolí Nového města nad Metují

Náchod – Nové Město nad Metují – Náchod

Z Náchoda se vydejte po zeleném turistickém značení, směrem na Dobrošov a do Pekla po cyklistických stezkách číslo 4037 a 4034. Dalším cílem je Nové Město nad Metují, odkud pokračujete po žlutém značení pro turisty zpátky na Peklo a dále po cyklotrasách číslo 4037, 4022. Po cestě nevynechte návštěvu zámku v Náchodě a v Novém Městě nad Metují. V Dobrošově zajděte na zajímavou památku – nedokončenou dělostřeleckou pevnost, která je otevřena pro veřejnost.

Délka: Celkově ujedete něco málo před 24 km na středně náročné trati, vhodné pro trekingová kola.

Nové Město nad Metují – Česká Skalice – Ratibořice – Nové Město nad Metují

Od turistického rozcestníku u Rychty v Novém Městě nad Metují vyjeďte směrem na Krčín a Nahořany. Pokračujte kolem přehrady Rozkoš, kde se můžete vykoupat, nebo se věnovat vodním sportům. Dalším vaším cílem je Česká Skalice, s možností návštěvy muzea Boženy Němcové a dále Ratibořice, kde se zajděte podívat na pěkný zámek. Pokračujte v jízdě na Zlíč, Studnici, Kramolnou a Vysokov. Z Vysokova naberte směr na Přibyslav a odtud dolů zpátky do startovního bodu – Nového Města nad Metují.

Délka: Celkově ujedete přibližně čtyřicet kilometrů na nenáročné trati.

Nové Město nad Metují – Číhalka

Od turistického rozcestníku u Rychty v Novém Městě nad Metují se vydejte směrem na místo ideální pro výletníky – Peklo. Odtud pokračujte na Holubí palouk a na začátek obce Doly, kde můžete odbočit na zříceninu hradu Frymburk, přijdete na most, odbočíte na Sněžnou a dál se vydáte k rekreačním zařízením. V Olešnici projedete až na náměstí, kde se občerstvíte a zajdete do muzea. Poté vás čeká cíl vaší cesty – rekreační zařízení Číhalka a hraniční přechod do Polska.

Délka: Celkem ujedete 24,5 km na trase vedoucí převážně po asfaltových cestách.

Nové Město nad Metují – Ohnišov – Rokole – Nové Město nad Metují

Váš pěší výlet začíná v Novém Městě nad Metují, na autobusovém nádraží „Na Rychtě“, které je od náměstí vzdáleno cca deset minut. Z náměstí se vydáte kolem nejstaršího tisu náchodského okresu, sejdete po červené a žluté turistické trase na most přes řeku Metuji. Za mostem uhnete doprava po hlavní silnici, kde po chvilce uhnete na schodiště a vystoupáte lesem na opukový svah. Projdete kolem zahrádek k asfaltové silničce a pak až na hlavní silnici. Po červené se dostanete se na okraj vsi, kde hned za prvním stavením odbočíte na polní cestu vlevo. Přejdete pole, les, dřevěné lávky ve skalních soutěskách, stráně a po červené pokračujete na Ohnišov.  I další cesta vede po červené turistické značce, projdete kolem rekreačních chat a dvou samot a na hrázi rybníka odbočíte po žluté nalevo. Dostanete se do obce Janov a od turistických směrovek se dáte po modré k Tisu, odtud opět po modré značce k pohostinství Rokol a silnicí k říčce Olešence. Po přechodu křižovatky uhněte vlevo a vystoupejte na náměstí v Novém Hrádku. Po červené cestě sejděte k hradu Frymburk a na rozcestí se dejte u kamenného kříže vpravo, za posledním domem na pěšinu, pak do údolí Olešenky. Po červené až do Pekla a poté pokračujte až do Nového Města nad Metují. Po cestě očekávejte mnoho přenádherných přírodních scenérií, louky, pastviny, lesy, malebné vísky. Od pochodu si můžete odpočinout   například někde u potoka nebo se rozhlédnout z výšin do okolí.

Délka: Celkem ujdete takřka 27 km po převážně značených turistických trasách. Jedná se o nenáročnou trasu s výškovým rozdílem 290 m. Pokud se unavíte, na trase můžete nastoupit do autobusů na některé ze zastávek.